Product Manager Ihor Shtelmakh ( тренер  Web Academy ) запропонував поговорити на тему Hard та Soft Skills для тих, хто лише починає шлях Product Manager або хоче обрати цей напрямок базовим; хто бажає дізнатися, які саме потрібні компоненти, щоб працювати на позиції Product Manager в IT компанії. Якщо хтось почав вже свій шлях Product Manager, то інформація буде корисна для структуризації своїх знань.

 

Хто такий Product Manager ?

Product Manager пов'язує бізнес-стратегію, знання в галузі дизайну та потреби замовника з метою розробки продукту, який є актуальним, здійсненним та цінним. Product Managers орієнтовані на оптимізацію продукту для досягнення бізнес-цілей та потреб користувачів, одночасно максимізуючи рентабельність інвестицій. Основне завдання PM  - робити все можливе для постійного вдосконалення продукту на кожній стадії його циклу.

Виконуючи свою роботу, Product Manager коммунікує як з командою проекту - CEO, розробниками, візуальними дизайнерами, UX/UI фахівцями, QA, так і з кінцевими користувачами. На певному етапі саме взаємодія з користувачами продукту може становити більше 70% щоденної роботи.

Продемонструвати місце PM в команді можна так:

 Загалом, майбутні Product Managers можуть розраховувати на участь у прийнятті рішень, що стосуються продуктів "коли", "що" та "як". Для цього потрібен великий спектр знань, що включає певні технічні ноу-хау та глибоке розуміння лідерства продукції.

Що таке Hard та Soft Skills ?

Вже достатньо триває суперечка щодо відносної важливості Hard та Soft Skill, яка робить нібито змагання між ними. Однак обидві необхідні і доповнюють одне одного.

Hard Skills - це вимірювані, функціональні чи технічні навички. Серед прикладів - обчислення, читання, письмо, набір тексту, облік, робота з технічними пристроями та комп’ютерне програмування. Конкретні професійні знання, такі як знання анатомії людини або китайської економіки, також можуть відповідати вимогам. Hard Skills - це навички, які ви можете перевірити за допомогою індивідуальних іспитів, тестів чи завдань. Результати можна порівняти з набором заздалегідь визначених жорстких критеріїв.

Soft Skills є "м'якими", оскільки їх важко об'єктивно виміряти. Часто ми називаємо їх особистими навичками. Коли ми говоримо про м’які навички, подумайте про такі навички, як лідерські якості, робота разом із товаришами по команді, вислуховування інших або надихання аудиторії. Soft Skills - це не все про інших, їх також можна застосувати до себе.

Подумайте про самообслуговування, здатність зосередитися або проявляти стійкість перед невдачами. Найважче в Soft Skills полягає в тому, що їх не можна виміряти на основі критеріїв. Відсутність або наявність м'якого вміння проявиться лише у відповідь на низку складних та різних ситуацій.

 Що важливіше: Hard чи Soft Skills ?

Обидва типи навичок важливі. Деякі професії вимагають дуже конкретних і добре розвинених Hard Skills. Без них ви б миттєво зазнали невдачі. Але навіть тоді Soft Skills допоможуть вам розвинути та успішно використовувати свої Hard Skills.

Уявіть, що станеться, якщо ви блискучий нейрохірург (Hard Skills), але у вас короткий характер (Soft Skills). Або як пожежник ви можете плавати дуже швидко (Hard Skills), але ви не можете співпрацювати з товаришами по команді (Soft Skills). Або ви є сертифікованим тренером або тренером TTISI (жорсткі навички), але вам важко слухати інших (Soft Skills). Не так складно передбачити, що ви можете боротися за порятунок життя, яке ви збираєтеся врятувати, або допомогти своїм клієнтам розвиватися.

Soft Skills дозволяють нейрохірургу продовжувати розрізати судини точно, навіть коли операційна медсестра продовжує його дратувати. Soft Skills дозволяють пожежному працювати разом зі своїми товаришами по команді, щоб витягнути жертву з машини у воді. Вони також дозволяють сертифікованому тренеру реагувати на індивідуальні потреби своїх клієнтів. Soft Skills - запорука успіху!

 Чому саме таке Soft Skills зараз?

Лише кілька десятиліть тому споживач головним чином залежав від того, що було на постачанні. У наші дні у клієнта так багато можливостей, що подорож клієнта стала ключовим поняттям у залі засідань. Той, хто надає найбільш гнучкий, привабливий, надійний та інноваційний продукт та/або підтримку, виграє клієнта.

Сьогодні ви можете придбати поради, тренінги, посередництво, підтримку або все у всіх сферах праці та життя, що надаються професіоналами в галузі підприємництва. Оскільки послуга є менш відчутним продуктом, Soft Skills є життєво важливими, щоб змінити ситуацію на ринку, повному поінформованості та наполегливих покупців. Те, як боротися зі стресом або як звертатися до сучасного клієнта, може означати різницю між успіхом і невдачею.

Обидві навички необхідні для досягнення успіху

На ринку, що змінюється, абсолютно необхідні тверді навички. Все ще важливо, щоб водій автобуса мав посвідчення, суддя знав закони, а пілот міг літати на літаку. І, безумовно, корисно, якщо викладач математики може продовжувати розповідати нам, що насправді означає теорема Піфагора.

У вік клієнта Soft Skills стають як ніколи важливими. Soft Skills зроблять ваші тверді навички більш цінними. Вони схожі на мастило, завдяки якому двигун працює безперебійно. Як доктор Ватсон поруч із Шерлоком Холмсом. Якщо вони симбіотично зростаються, вони обидва стають унікальним купівельним пунктом для ваших клієнтів.

 

Висновок

Хороша новина полягає в тому, що так само, як Hard Skills, Soft Skills однозначно можна розвивати. Однак вони вимагають іншого підходу до навчання. Все починається з пізнання себе, наприклад, як ти схильний робити щось, що рухає тобою та як ти реагуєш на відгуки. З достатньою кількістю самоаналізу, трохи терпіння та бажання вдосконалюватися, ви можете розвинути м’які навички, які допоможуть виявити найкраще з усіх тих важких навичок, які ви засвоїли за ці роки.

Перелік Hard та Soft Skills для Product Manager'a.

  • Бути лідером: нести відповідальність за результати шляхом належного використання ресурсів, особистої доброчесності та самоконтролю
  •  Побудова довіри: сприйняття та реагування на інших з прийняттям та повагою, підтримуючи їх розвиток у повному обсязі
  • Дослідження користувача: здатність позитивно переконувати вибір інших, зосереджуючись на тому, що важливо для них, і будуючи консенсус
  • Бачення цілісної картини: збирати та об’єктивно оцінювати ключову інформацію як керівництво до переконань чи дій.
  • Бажання думати, робити і висловлюватись у спосіб, який відрізняється від норми. Це включає особисті розробки або варіації відомих або існуючих методів.
  • Розуміння бізнес-моделі: інтелектуальний процес, який використовує аналіз, концептуалізацію, синтез та оцінку
  • Ефективні комунікації: здатність релевантно вести переговори та вирішувати розбіжності
  • Сторітеллінг: глобальні тенденції висловлюватись та взаємодіяти зі сміливістю, ентузіазмом та впевненістю
  • Дзен - розуміння балансу: підтримання самодисципліни та відповідності чужому плану, правилам, волі чи вказівкам
  • Пріоритизація і послідовність: класифікація за важливістю
  • Брати і робити: тримання результатів завдяки навмисному, винахідливому, енергійному мисленню та поведінц

 Product Manager повинні постійно вдосконалювати свої навички, щоб залишатися конкурентоспроможними під час пошуку роботи чи просування в організації.