Як зробити пет-проєкт: 8 ідей на HTML, CSS та JavaScript

Кожен розробник починає пет-проєкт в основному для двох цілей: саморозвитку та для власного задоволення. Коли мова йде про розробника-початківця — додаємо ще прагнення здобути цінний досвід, який так хочуть бачити роботодавці. Тому якщо ви тільки на старті у Front-end, навчальний проєкт — це необхідність та додатковий привід глибше захопитися розробкою. А ще це спосіб вивчити нові технології, продемонструвати навички та виділитися на фоні інших кандидатів. Тож власний пет-проєкт – завжди вдала ідея. Але як її реалізувати?

Що треба врахувати, починаючи новий пет-проєкт?

У кожного спеціаліста власна мета розробки пет-проєкту. Хтось бажає «прокачати» особисті навички або отримати бонус на роботі, хтось прагне інвестицій для стартапу. У будь-якому випадку підхід до розробки та реалізації проєкту буде однаковим.

Почніть з ідеї

Пошук ідеї — головна проблема, з якою спеціалісти стикаються на старті. По-перше, треба вигадати щось оригінальне, а по-друге — мати достатньо ресурсів та знань для реалізації. Багато новачків, які вперше взялися за пет-проєкти, не доводять їх до завершення. Серед причин: окрім браку досвіду — втрата цікавості.

Саме тому, шукаючи ідею, пам’ятайте про три правила:

  1. Проєкт має бути максимально цікавим для вас.
  2. Ідея має розв’язувати якусь типову проблему.
  3. Це нормально, якщо проєкт виштовхує вас із зони комфорту. Ви можете щось довчити у процесі його створення, але все ж тверезо оцінюйте свої сили

Більшість хороших ідей виникли саме зі спроби розв’язати проблему. Наприклад, розробник стикається з відсутністю зручних інструментів для корпоративного спілкування та створює захищений внутрішній месенджер. Його ідея поєднує всі потрібні компоненти: вона оригінальна і відповідає запитам цільових користувачів.

А ще дуже корисно придивитися до компаній, які вам подобаються. Що вони роблять? Які технології застосовують? Спробуйте і ви подивитися в тому напрямку. Якщо мова йде про тренувальний проєкт для себе, то проблем з правами власності не виникне. Але от монетизувати проєкт із запозиченими технологіями, де немає унікальної ідеї, не варто. 

Спочатку план, потім код

«Палати» ідеєю — це круто, проте не варто одразу ж починати з розробки. Яким би простим не здавався проєкт, треба спочатку провести певні дослідження та обдумати наступні кроки. Простіше кажучи — потрібно скласти план.

Розбийте проєкт на таски, встановіть глобальний дедлайн (щоб не поринути у нескінченне вдосконалювання та допилювання), накидайте макет у Figma або Photoshop.

Важливо встановлювати цілі та прив’язувати їх до конкретних термінів. З одного боку, пет-проєкт можна розробляти роками — ретельно та з душею. З іншого — без чітких дедлайнів не буде мотивації довести проєкт до чіткого результату.

Нарешті порада для новачків: будьте реалістами. Якщо у вас недостатньо навичок, не варто братися за реалізацію глобальних ідей. Працюйте з тим, що ви здатні зробити. Адже найцінніше тут — здобути досвід.

Для тих, хто хоче навчитися фронтенд-розробці: найближчий потік курсу «Front-end з нуля»

Працюйте над проєктом систематично

Прокрастинація — головний ворог, коли справа доходить до проєкту для себе. Ділимось порадами, які допоможуть її подолати:

  • фіксований час для роботи над проєктом: наприклад, з 8 до 10 ранку кожного робочого дня;
  • техніка Помодоро — розбиття процесу роботи на 30-хвилинні проміжки часу, з яких 25 хвилин витрачайте на працю, а 5 — на відпочинок;
  • вимкніть все, що може заважати: наприклад, сповіщення на комп’ютері та смартфоні. Мобільний пристрій взагалі радимо перемкнути на режим польоту;
  • «правило трьох»: перед робочим днем ставте три ключові завдання, які треба виконати;
  • усвідомлюйте мету: для чого вам потрібно реалізувати цей проєкт? Завжди пам’ятайте про це та рухайтесь вперед.

Опублікуйте проєкт

Це — додатковий метод мотивації та можливість отримати зворотний зв’язок. Уявіть собі: вашим продуктом будуть користуватись та ділитимуться враженнями про нього. Критика допоможе покращити результат, а позитивні відгуки дадуть стимул для подальшої роботи.

Не бійтесь оприлюднювати власний пет-проєкт, навіть якщо це ваш перший досвід, і результат досить простий. 

Використовуйте контроль версій

Завжди залишайте можливість повернутися до якогось з етапів та почати заново. Так ви захистите свою роботу від втрати, а також зможете швидко знайти етап, до якого можна повернутися і внести виправлення.

Ще одна перевага контролю версій — можливість відстежити власний прогрес, професійне зростання під час реалізації (особливо актуально для проєктів, розтягнутих у часі). Це дуже мотивує! А ще це дає можливість побачити можливості для оптимізації у версіях, розроблених на початку.

Пишайтесь своїми проєктами

Власне, це — ваша реалізація. Те, що допомагає вам прокачати навички та перейти на наступний рівень. Пет-проєкти дуже подобаються роботодавцям: додаючи посилання на них до портфоліо, ви можете забезпечити собі вигідні позиції на ринку праці.

8 готових ідей для сучасних пет-проєктів

Створення реальних проєктів – це єдиний спосіб відточити свої навички та застосувати на практиці теоретичні знання. Де шукати ідеї? Ми створили підбірку, яка переконає вас: основу для створення цікавого проєкту можна знайти у будь-якій сфері.

Адаптивний багатосторінковий вебсайт

Це сайт, здатний працювати на різних типах пристроїв з різноманітними характеристиками екранів, за допомогою популярних веббраузерів (десктопних та мобільних).

Попит на адаптивні сайти залишається високим, адже кількість користувачів мобільних пристроїв (планшетів, смартфонів, нетбуків) невпинно зростає та перевищила кількість власників десктопних ПК. Щоб розробити щось нове у цій ніші, варто кинути виклик традиційним підходам і створити максимально зручний варіант адаптації з повноцінною функціональністю та швидкодією.

JavaScript-гра

Щоб удосконалити власні навички, не завжди треба концентруватися на серйозних речах. Чому б не звернути увагу на ігри — найпопулярніший елемент сфери розваг? Навіть розробка простої гри може стати маркером для перевірки рівня знань і демонстрації скілів. Мати ігровий застосунок у власному портфоліо вигідно. Наприклад, написання стандартної вебгри на кшталт «Тетрис» або «Шахи» потребує створення кількох складних алгоритмів та оригінальних візуальних рішень. Потенційні роботодавці оцінять успішний результат.

Органайзер «у кишені»: календар, тасктрекер, програма для нотаток та чеклістів

Попит на програмні застосунки для організації роботи та режиму дня залишається високим. Сучасні люди стикаються з необхідністю концентрації на головних завданнях. Вони зацікавлені в отриманні нагадувань про важливі події та не проти мати під рукою зручний електронний нотатник. Рішень для цього багато, проте ідеальне знайти важко. Варто проаналізувати типові недоліки популярних застосунків, дізнатися про потреби цільових клієнтів та вирішити їх.

Проєкт з Dribble

Застосунок-чат

Зручні інструменти для комунікації дуже актуальні: шалений успіх мобільних месенджерів це підтверджує. Як не дивно, не всі ніші у цій сфері зайняті. Можна моніторити потреби та створити застосунок, який підходить конкретній цільовій аудиторії. Наприклад, чат з шифруванням даних для військової розвідки. Або чат для неофіційного спілкування з інтелектуальним підбором мемів, які тематично відповідають написаній фразі.

Музичний програвач

Таких рішень теж багато. Проте що заважає створити унікальний продукт? Просто подумайте, що вас не влаштовує у програвачах, якими ви користуєтесь: складність формування списку програвання, повільна робота, відсутність тонких налаштувань? Або подумайте про складнощі прослуховування музики у різних ситуаціях. Як, наприклад, перемкнути небажаний трек, якщо руки зайняті? Будь-яка вдала відповідь на складну проблему може стати успішною ідеєю для пет-проєкту.

Програмний інструмент

Будь-який нішевий продукт може вирішувати конкретні запити аудиторії. При пошуку ідей можна орієнтуватися на тренди. Наприклад, це можуть бути:

  • сервіс моніторингу курсів валют в обмінниках, які працюють у радіусі 500 метрів від георозташування користувача;
  • конвертер валют, який синхронізується з актуальними даними Нацбанку та великих банків, обмінників;
  • інструмент для вебскрейпінгу — отримання потрібних даних з вебсторінок зі зручною структуризацією;
  • калькулятор зі зручним інтерфейсом або іншим форматом роботи (наприклад, на голосових командах);
  • сервіс моніторингу погоди з функцією оповіщень про зміни температури чи явищ.

Лендинг для продукту або компанії

Односторінковий сайт — популярний формат для презентації послуги або товару, проведення тимчасової рекламної акції, демонстрації портфоліо спеціаліста тощо. Він накладає певні обмеження на об’єм контенту та візуальних елементів. Лаконічність, привабливість та оригінальність — якості, яких прагнуть досягти при розробці лендингів. Будь-які вдалі ідеї у цій ніші варто реалізувати: можливо, це стане основою вашої майбутньої роботи. 

Новий підхід до наявного сайту

Бувають ситуації, коли не треба «вигадувати велосипед», а достатньо суттєво покращити наявний продукт — наприклад, сайт (власний або компанії, громадської організації, благодійного фонду тощо). Застосовуючи інноваційні підходи, реалізуючи унікальні ідеї, можна реалізувати пет-проєкт і додати його до власного портфоліо. Це особливо важливо для спеціалістів, які хочуть покращити навички веброзробки або ж спробувати нові підходи.

Проєкт з Dribble

Правила оформлення та презентації пет-проєкту

Власний проєкт можна використовувати для пошуку роботи, залучення інвестицій та інших цілей. Для цього треба правильно презентувати результат. Розкажемо, як це зробити.

Презентація пет-проєкту у портфоліо

Для початку треба зрозуміти, хто читатиме опис проєкту: рекрутер або ж технічний спеціаліст (наприклад, тімлід).

Головне для рекрутера — оцінити релевантність досвіду кандидата. HR в IT має базове розуміння технологій. Проте опис пет-проєкту має бути доступним, без заглиблення у технічні тонкощі. Мета презентації у такому випадку — пояснити, що ви робили, з якою метою та які технології використовували. Обов’язково доповніть це посиланнями.

Технічний спеціаліст цікавиться компетенцією кандидата. Тому він може навіть не читати опис, а одразу ж заглибитися у супровідну документацію та логи.

Виходячи з цього, для успішної презентації пет-проєкту у резюме треба дотримуватися принципів лаконічності, конкретики та повноти подачі:

  • структурована презентація без зайвого;
  • опис унікальних та найголовніших елементів;
  • можна додати огляд етапів розробки, щоб показати, як ви працюєте;
  • якщо над проєктом працювали з кимось, розкажіть, як ви розподілили обов’язки.

Презентація у LinkedIn

У LinkedIn є спеціальна категорія «Проєкти», призначена для публікації прикладів роботи. Це не тільки зручне онлайн-портфоліо, але й спосіб залучення додаткового трафіку шляхом використання ключових слів (саме за ними шукають HR та проджект-менеджери). Заповніть поля:

  1. Назва проекту. Це поле має важливе значення в алгоритмі пошуку LinkedIn, тому можна одразу додати технології, які ви використали.
  2. URL проєкту. Проте зауважте, що у профілі не демонструватиметься мініатюра цього посилання.
  3. Опис. Це поле майже таке ж важливе, як і назва. Головна порада — лаконічність та вживання ключових слів. Не варто заглиблюватися у термінологію, проте треба продемонструвати компетентність. Розкажіть про проблеми, які вирішила ваша ідея, про етапи роботи та навички, які ви отримали під час розробки.

Презентація на GitHub

«Соціальна мережа для розробників» дає дуже цінний фідбек від спеціалістів. Спільнота може надати рекомендації, мотивувати вас. Своїх перших користувачів ви теж можете знайти саме тут. Для презентації пет-проєкту вкажіть найголовніше:

  • назву;
  • короткий опис;
  • мету проєкту;
  • проблеми, які він вирішує;
  • етап розробки та подальші плани;
  • посилання на чат проєкту;
  • контактні дані розробника (або лідера команди);
  • актуальні проблеми, з якими може допомогти спільнота.

Опційно можна додати теги проєкту для легшого пошуку, посилання на логотип, паролі чи інші варіанти доступу.

Замість висновків

Пет-проєкти — феномен в IT. Люди з «айтішною» спеціальністю безкоштовно (або ж вкладаючи власні гроші) та з ентузіазмом працюють у вільний від основної роботи час. Проте багато розробників чинять саме так, і це дає результат. Варто хоча б згадати, що Instagram, Gmail, Twitter та багато інших надуспішних проєктів теж починалися з ідей, які окремі ентузіасти реалізували для себе та невеликої аудиторії однодумців.